1
zoeken
snel en makkelijk vergelijken
2
Aanvraag
Antwoord binnen 12 uur
3
boeken
unieke beleving gegarandeerd

Evenementenlocatie Amsterdam: van bedrijfsfeest tot congres

124 locaties gevonden op basis van de volgende filters

Feest
Amsterdam
Lijst
Kaart

Bladeren, verlangen, boeken.

TOBACCO Magazine verleid je tot meer dan alleen kijken.

Ontdek het maar eens

Westervilla

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-West
  • 3km
1 - 180 personen
2 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Het Witte Huis

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Zuid
  • 4km
10 - 250 personen
2 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Foodhallen | Kanarie Club

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-West
  • 2km
10 - 600 personen
2 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

B. Amsterdam

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Nieuw-West
  • 5km
6 - 800 personen
10 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

AIR

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Centrum
  • 1km
30 - 1300 personen
3 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Postillion Hotel & Convention Centre Amsterdam

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Oost
  • 4km
2 - 1200 personen
50 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Stadsherstel Amsterdam De Duif

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Centrum
  • 1km
80 - 550 personen
1 zaal
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Johan Cruijff ArenA

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Zuid
  • 7km
2 - 68000 personen
24 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

A'DAM Toren | A'DAM Events

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Noord
  • 2km
2 - 600 personen
5 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Restaurant Het Groene Paleis

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Centrum
  • 0km
2 - 500 personen
4 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Zuiderkerk Amsterdam

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Centrum
  • 0km
2 - 640 personen
4 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

THE OTHER SIDE

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-West
  • 3km
100 - 1200 personen
2 zalen
Eigen catering is mogelijk
Lees meer

Lowlander Botanical Bar & Restaurant

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Noord
  • 2km
10 - 600 personen
5 zalen
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

De Buiksloterkerk

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • Amsterdam-Noord
  • 4km
75 - 250 personen
1 zaal
Eigen catering is mogelijk
Lees meer

The Walkabout

  • Noord-Holland
  • Amsterdam
  • 1km
25 - 75 personen
1 zaal
Eigen catering is niet mogelijk
Lees meer

Over deze pagina

Evenementenlocatie Amsterdam: van bedrijfsfeest tot congres

Amsterdam heeft locaties genoeg. Van historische pakhuizen aan de grachten tot moderne evenementenhallen, van boten op het IJ tot rooftops met skyline view. Op DNLS.nl staan ze allemaal, de kleine intieme ruimtes en de grote zalen voor honderden mensen.

Wij laten zien wat er is. Foto's van de ruimte, wat het kan qua aantal mensen, welke voorzieningen aanwezig zijn. Jij filtert op wat je nodig hebt, stuurt aanvragen, maakt je keuze.

Kijk je ook verder? Logisch. Bekijk ook Utrecht (30 min met de trein, compacter centrum), Haarlem (kleinschaliger, 15 min), of Rotterdam (moderne architectuur, industriële vibe). Verder: Den Haag en Almere.

Waarom Amsterdam werkt (en waarom soms niet)

Amsterdam is Amsterdam. Iedereen kent het, makkelijk te verkopen aan je gasten of relaties. Maar die bekendheid heeft ook nadelen.

Voordelen: bereikbaarheid is top. Schiphol op 20 minuten, treinen vanuit heel Nederland, internationaal goed aangesloten. Hotels genoeg voor overnachtende gasten. Keuze uit locaties is enorm, van 20 tot 2000 personen kan allemaal. En na afloop kunnen mensen de stad in, altijd wat te doen.

Nadelen: duur. Amsterdam vraagt hogere prijzen dan andere steden. Parkeren is gedoe en kostbaar. In hoogseizoen (april-september) is het druk met toeristen, dat merk je ook bij locaties. En populaire datums (vooral donderdag-vrijdag-zaterdag) zijn snel volgeboekt bij goede locaties.

Timing en seizoen

Verschilt per type evenement maar toch belangrijk.

Voorjaar (maart-mei): Druk seizoen voor bedrijfsevents. King's Day (27 april) maakt hele stad oranje en vol, vermijd die week. Lekker weer, terrassen open, prima voor events met buitendeel. Boek vroeg, zeker voor april-mei.

Zomer (juni-augustus): Vakantieperiode, voor zakelijke events rustiger (veel mensen weg). Toeristen overal, hotels duurder. Wel fijn weer voor buitenlocaties. Augustus is traditioneel rustig voor business.

Herfst (september-november): Piek voor congres en zakelijk. September druk, iedereen begint weer. Oktober-november goed beschikbaar. Weer wisselvallig, regen inplannen. Kerstperiode (december) apart seizoen, gezellig maar ook alles volgeboekt.

Winter (januari-februari): Rustigste maanden, beste deals. Kort en donker, om 17:00 al pikdonker. Goed voor indoor events, minder voor terrassen. Januari goedkoopste maand van het jaar.

Soorten locaties in Amsterdam

Type locatie hangt af van wat je organiseert. Bedrijfsborrel vraagt andere ruimte dan congres van 500 man.

Grachtenpanden en historische locaties

Authentieke Amsterdamse sfeer. Balken, hoge ramen, grachtzicht. Variëren van kleine salons (30 personen) tot grote pakhuizen (300+). Karakter zit er gewoon in.

Goed voor: netwerkborrels, relatiebijeenkomsten, kleinere diners, productlanceringen waar sfeer belangrijk is. Minder geschikt voor: grote presentaties (vaak lage plafonds), events met zware apparatuur, hele flexibele opstellingen.

Let op: smalle trappen (lastig voor catering en mindervaliden), geluidsoverlast naar buren (eindtijden vaak strikt), parkeren is altijd probleem.

Moderne evenementenhallen

Grote open ruimtes, hoge plafonds, flexibel in te delen. Van 50 tot 2000+ personen. Vaak aan de rand van centrum (Noord, Westpoort).

Goed voor: beurzen, grote congressen, bedrijfsfeesten met veel gasten, events die veel techniek nodig hebben. Minder geschikt voor: intieme sfeer (tenzij je goed inricht), events waar locatie zelf statement moet maken.

Voordeel: makkelijk bereikbaar met auto, vaak eigen parkeren, minder restricties qua geluid en eindtijd, goede technische faciliteiten.

Hotels en congrescentra

All-in oplossing. Zalen, catering, techniek, overnachting, alles onder één dak. Van kleine vergaderzalen tot grote conferentiezalen.

Goed voor: meerdaagse events, congressen met overnachting, zakelijke bijeenkomsten waar gemak voorop staat. Minder geschikt voor: hele unieke sfeer (hotels lijken vaak op elkaar), strakke budgetten (duurder dan zelf regelen).

Voordeel: geen gedoe, alles geregeld, ervaren personeel, back-up als er iets misgaat.

Waterlocaties

Boten, pontons, locaties aan het IJ. Unieke Amsterdamse ervaring. Van kleine salonboten (25 personen) tot grote eventschepen (500+).

Goed voor: zomerse borrels, unieke bedrijfsuitjes, events waar wow-factor belangrijk is. Minder geschikt voor: formele bijeenkomsten, mensen die last hebben van varen, winter (koud op water).

Let op: weer-afhankelijk, beweging van boot (niet iedereen tegen kan), beperktere technische mogelijkheden dan vaste locaties.

Culturele instellingen

Musea, theaters, bibliotheken die ruimtes verhuren. Bijzondere ambiance, vaak iconische plekken.

Goed voor: prestigieuze events, galadiner, lanceringen waar indruk maken belangrijk is. Minder geschikt voor: hele losse sfeer, late eindtijden (vaak strikt om 23:00 dicht), volledige vrijheid in opzet.

Let op: vaak strikte regels (bescherming collectie), duurder, boeken moet ver van tevoren.

Stadsdelen en bereikbaarheid

Amsterdam is opgedeeld, locatiekeuze bepaalt bereikbaarheid.

Centrum: Binnen de grachtengordel. Meeste karakter maar moeilijkste bereikbaarheid. Parkeren bijna onmogelijk, OV prima. Goed voor events waar mensen toch al in stad zijn of met trein komen. Duur.

Noord: Over het IJ, bereikbaar met gratis pont. Hippe nieuwe locaties, vaak industrieel. Parkeren makkelijker, goedkoper dan centrum. Voelt voor sommigen als "ver weg" maar is dat niet echt (15 min vanaf Centraal). Opkomende wijk met veel nieuwe spots.

Oost: Mix van modern en authentiek. Makkelijker bereikbaar dan centrum, parkeren mogelijk. Diverse locaties van klein tot groot. Goede middenweg tussen centrum en randgebied.

Zuid: Zakelijk, chique. Veel hotels en moderne locaties. Goed met auto te bereiken, A10 dichtbij. Duur maar professioneel. WTC en Zuidas zitten hier.

West: Industrieel gebied (Westpoort) met grote hallen. Automotive, beurzen, grote events. Met auto perfect, OV minder. Ruime locaties, goed voor events die veel ruimte vragen.

Zuidoost (Bijlmer): Johan Cruijff Arena gebied. Grote capaciteit mogelijk, parkeren geen issue. Voelt verder van centrum (is het ook). Goed voor massa-events.

Praktische zaken geregeld

Openbaar vervoer vs auto

Hangt af van je doelgroep en type event.

OV werkt goed in Amsterdam. Centraal Station is hub, tram en metro naar alle kanten. Voor events in centrum altijd OV aanraden aan gasten. Parkeren kost €5-7 per uur, irritatie gegarandeerd.

Auto is beter voor: locaties aan rand (Noord, West, Zuidoost), events met veel materiaal, oudere doelgroep die niet van OV houdt, late eindtijd (na 00:30 rijdt weinig).

Tip: communiceer duidelijk naar gasten. "Kom met OV" of "Parkeren is beschikbaar". Niets zo irritant als gasten die rondjes rijden zoekend naar plek.

Catering

Verschilt enorm per locatie.

Hotels en grote venues: vaak vaste cateraar, soms exclusief (moet je hun catering afnemen). Voordeel is gemak, nadeel is minder keuzevrijheid en soms duurder.

Kleinere locaties: vaak eigen catering toegestaan. Meer vrijheid, kan goedkoper, maar jij moet zelf regelen. Check altijd of keuken aanwezig is of dat alles van buitenaf moet komen.

Vraag bij aanvraag: eigen catering mogelijk? Keuken aanwezig? Beperkingen (geen hete keuken bijvoorbeeld)? Drankvergunning?

Techniek en AV

Belangrijker dan je denkt. Slechte presentatie verpest goed event.

Moderne locaties hebben meestal: beamer/scherm, geluid, basisverlichting, wifi. Check wel de kwaliteit en capaciteit. Wifi voor 30 mensen is wat anders dan voor 300.

Oudere/kleinere locaties: vaak basaal of helemaal niets. Moet je zelf regelen of inhuren. Kost extra maar wel nodig.

Vraag altijd: wat is aanwezig? Wat zijn kosten voor extra? Wie bedient (eigen mensen of moet techneut mee)? Test vooraf als het belangrijk is.

Vergunningen en regels

Amsterdam is streng op bepaalde punten.

Geluid: buurtregels kunnen strikt zijn, zeker in woonwijken. Vraag naar eindtijd en geluidsnormen. Centrum is vaak 01:00 dicht, soms 02:00.

Drank: drankvergunning nodig als je alcohol schenkt. Meeste locaties hebben dit geregeld maar check het.

Evenementenvergunning: voor grote events op straat of in parken. Locaties weten wel wat moet.

Zoeken op platform

Filters gebruiken scheelt tijd.

Stap 1 - Aantal gasten: Belangrijkste filter. Scheelt direct 70% van opties. Weet je het niet exact? Neem ruime marge (verwacht 80 man, filter op 100-120).

Stap 2 - Type evenement: Vergadering, feest, congres, borrel? Locaties zijn ingericht op bepaalde types.

Stap 3 - Voorzieningen: Eigen catering? Techniek aanwezig? Overnachting? Vink aan wat moet, niet wat leuk zou zijn.

Stap 4 - Gebied: Als je voorkeur hebt voor stadsdeel, filter daarop.

Dan blijven er 5-10 locaties over. Stuur aanvraag naar top 5 met je datum en globale opzet. Wie snel en goed reageert, die ga je bezichtigen.

Offertes vergelijken

Krijg je vaak 3-5 offertes terug. Hoe vergelijk je?

Totaalprijs vs per persoon: Sommigen rekenen vast bedrag (zaalhuur), anderen per persoon. Reken beide om naar totaal om eerlijk te vergelijken.

Wat zit erbij: Include catering? Techniek? Personeel? Goedkope offerte kan duurder uitpakken als je alles los moet bijboeken.

Flexibiliteit: Kunnen aantallen nog aangepast? Welke annuleringsvoorwaarden? Belangrijk voor zekerheid.

Ervaring: Heeft locatie ervaring met jouw type event? Check reviews of vraag referenties.

Veelgestelde vragen Amsterdam

Hoe ver van tevoren moet ik boeken?
Populaire locaties en datums: 6-12 maanden. Donderdag/vrijdag in voorjaar en herfst gaan snel. Minder populaire momenten (dinsdagmiddag, zomermaanden): 2-3 maanden kan genoeg zijn. Grote congressen met 500+ mensen: eerder.

Wat kost gemiddeld een evenementenlocatie in Amsterdam?
Verschilt enorm. Kleine vergaderruimte: €200-500 per dag. Middelgrote locatie voor borrel/diner (100 personen): €2000-5000 incl basis. Grote zaal voor congres (500 personen): €5000-15000+ exclusief catering. Centrum is 30-50% duurder dan rand.

Kunnen we zelf drank inkopen?
Hangt van locatie af. Hotels meestal niet, eigen drankvergunning en marge op drank. Kleinere locaties soms wel mogelijk tegen kurkenvergunning (€200-500). Vraag het bij aanvraag.

Is er locatie met eigen parkeerplaats?
In centrum vrijwel niet, hooguit deal met nabije parkeergarage. Rand van stad (Noord, West, Zuidoost) vaak wel eigen parkeren. Check dit specifiek als auto belangrijk is voor gasten.

Wat als het aantal gasten wijzigt?
Meeste locaties houden rekening met 10-15% marge. Definitieve aantallen meestal 2 weken voor event doorgeven. Bij grote wijziging (30%+) kan locatie contract herzien. Vraag naar flexibiliteit bij boeking.

Bezichtigen van locaties

Foto's zijn mooi maar bezichtigen is essentieel.

Plan maximaal 2-3 bezichtigingen op een dag. Meer wordt verwarrend, je weet niet meer welke welke was.

Neem iemand mee. Vier ogen zien meer dan twee. Collega, partner, iemand die meedenkt.

Check deze dingen ter plekke:

  • Hoe ziet de ruimte er echt uit (foto's flatteren altijd)
  • Akoestiek (klap in je handen, hoor je echo?)
  • Waar komen gasten binnen (eerste indruk telt)
  • Toiletten (genoeg? schoon? bereikbaar voor mindervaliden?)
  • Waar kan catering klaarmaken
  • Buitenruimte voor rokers
  • Lichtinval (belangrijk voor dagdelen)

Vraag tijdens bezichtiging: eerdere events zoals de jouwe? Mogen we foto's maken? Kunnen we contactgegevens van eerdere klant voor referentie?

Alternatieven voor Amsterdam

Als Amsterdam te duur, te druk of volgeboekt:

  • Utrecht (centraler gelegen in NL, compacter, goedkoper, 30 min met trein)
  • Haarlem (kleinschalig, historisch, 15 min met trein, rustiger)
  • Rotterdam (moderne architectuur, industrieel, goede congressfaciliteiten)
  • Almere (grote locaties, makkelijk parkeren, modern, goedkoper)

Contact met locaties

Via platform regelen.

Aanvraagformulier: Datum, aantal gasten, type event, bijzonderheden. Verstuur naar 4-6 locaties. Reactie binnen 1-2 werkdagen. Overzicht van alle reacties op één plek.

Direct bellen: Voor snelle check of datum beschikbaar is. Nadeel: moet je zelf alles onthouden en noteren.

Onze aanpak: eerst formulier naar meerdere locaties. Dan 2-3 beste opties bellen voor afspraak bezichtigen.

Geen reactie ontvangen?

2 werkdagen wachten is normaal. Niet elke locatie heeft fulltime kantoor.

Na 48 uur geen reactie? Mail naar info@dnls.nl met welke locatie en wanneer aanvraag gedaan. Wij sturen reminder. Locaties die structureel niet reageren verwijderen we.

Tot slot

Begin op tijd. Goede locaties en mooie datums gaan hard, zeker in Amsterdam.

Wees realistisch over budget. Amsterdam is duurder dan andere steden, dat is nou eenmaal zo. Goedkoop wordt meestal teleurstelling.

Communiceer helder naar locatie wat je verwacht. Betere offertes als ze snappen wat je wilt.

Check contractvoorwaarden. Annuleringsbeleid, betalingsafspraken, wat gebeurt bij te weinig gasten.

En vertrouw je gevoel. Als je binnenkomt en het voelt niet goed, zoek dan verder. Er zijn 125+ locaties in Amsterdam, er zit altijd wel iets tussen dat past.

Vragen over platform? Mail ons.

Heb je evenementenlocatie in Amsterdam en wil je adverteren op ons platform? Check deze pagina.

Bijgewerkt: november 2025